امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آغاز تکثیر گل های زینتی به روش قلمه زنی

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۴۰۱
382 بازدید
کد خبر : 369
تعداد نظرات : بدون نظر

به گزارش روابط عمومی شهرداری انار ، مسئول فضای سبز شهرداری در راستای خودکفائی بیشتر از تکثیر و تولید گل های زینتی در واحد تولیدات شهرداری انار خبر داد. ابوالفضل محمدی در این خصوص عنوان …

آغاز تکثیر گل های زینتی به روش قلمه زنی

به گزارش روابط عمومی شهرداری انار ، مسئول فضای سبز شهرداری در راستای خودکفائی بیشتر از تکثیر و تولید گل های زینتی در واحد تولیدات شهرداری انار خبر داد.

ابوالفضل محمدی در این خصوص عنوان کرد: با توجه به هدف شهرداری مبنی بر خودکفایی و افزایش تولیدات گیاهی، با شروع فصل خزان عملیات هرس انواع گیاهان زینتی فضای باز توسط اکیپ اجرایی در سطح شهر شروع گردیده و آماده سازی قلمه ها جهت کاشت در بسترهای آماده شده در مرکز تکثیر و تولید گیاهی واحد فضای سبز شهرداری انار آغاز گردید.

مسئول فضای سبز پیش بینی کرد: در این طرح حدوداً سیصد هزار قلمه از انواع اطلسی، مکزیکی، شاهپسند، رُز، محمدی و … تولید می شود که در فصل مناسب و پس از ریشه زایی از شاسی، به گلدان یا محل مورد نظر جهت کاشت انتقال می یابد.

محمدی در پایان گفت : بستر های کشت در ماه قبل آماده و ضدعفونی شده است و امسال قلمه گیری از درختچه ها و گل های دائمی بصورت روزانه و تفکیکی انجام می گیرد بطوریکه در هر مرحله یک نوع گیاه انتخاب و کلیه سرشاخه های مناسب آن ضمن هرس فرم در سطح شهر جمع آوری و به گلخانه منتقل شده و بعد از جداسازی و بریدن شاخه ها، قلمه زنی در بستر کشت توسط پرسنل این واحد انجام می شود.

کپی شد
نظرات کاربران
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نوشته های تازه